Αστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια Ανενεργά
 
Κατηγορία: ΝΕΑ Γράφτηκε από τον/την ΚΙΕΣΥ Εμφανίσεις: 5507

imagesΓΡΑΦΕΙ Ο ΑΝΔΡΕΑΣ Φ. ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ

ΕΠΙΤΙΜΟΣ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ, ΕΙΔΙΚΟΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΣ, ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΑΣ

Μέλος Τομέα Παιδείας ΚΙ.Ε.ΣΥ.

Υπάρχουν διάφοροι ορισμοί για την ένταξη και την ενσωμάτωση. Την ένταξη την ερμηνεύουν ως τοποθέτηση ανάμεσα σε άλλους ενώ τη ενσωμάτωση ως συνένωση, ένα σώμα. Στα άτομα όμως με αναπηρίες είναι σχεδόν ταυτόσημες. Στην εκπαίδευση ενσωμάτωση σημαίνει, ένταξη των παιδιών με ειδικές ανάγκες στο κανονικό σχολείο.

Η ενσωμάτωση ορίζεται <<η πλήρης εκπαιδευτική και κοινωνική ένταξη των παιδιών με ειδικές ανάγκες μέσα σε μια τάξη συνομήλικων τους>>. Δηλαδή στην ένταξη ο μαθητής με ειδικές ανάγκες εγγράφεται στην συνηθισμένη τάξη του σχολείου και συμμετέχει στο βαθμό που μπορεί. Τον βοηθάει ο δάσκαλος της τάξης αλλά παρακολουθεί και εξατομικευμένο πρόγραμμα από τον ειδικό δάσκαλο. Αυτό μπορεί να γίνει μετά στην τάξη, πάντα σε συνεργασία των δύο δασκάλων. Ο μαθητής δεν μπορεί ακόμη να δημιουργήσει σχέσεις και να αναπτύσσεται, έτσι η αλληλεπίδραση με τους συμμαθητές τους.

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

Σήμερα ο ειδικός εκπαιδευτικός είναι εντελώς μόνος. Το σημερινό σχολείο είναι ανίκανο να υποστηρίζει όλους τους μαθητές.

Γι’ αυτό πρέπει:

- Να καταρτίζονται οι εκπαιδευτικοί ουσιαστικά για την ένταξη και να προσανατολίζονται στο <<σχολείο για όλους>>

- Οι προσωπικές διαθέσεις και καθώς και οι τάσεις, οι γνώσεις και οι επιδεξιότητες των δασκάλων, όπως η κοινωνική ευαισθησία, η συνεργασία, η ικανότητα για ομαδική δουλεία π.χ. κατανόηση ρόλων, συναίσθηση κ.λπ., πρέπει να υποστηριχθούν ώστε να παξη και να βελτιωθούν για να αναλάβουν  προσωπική υπευθυνότητα και γόνιμη αρμοδιότητα.

- Οι προσωπικές διαθέσεις και τάσεις για εργασία πρέπει να ενταχθούν μέσα από την κατάρτιση των δασκάλων, για μια κοινωνία που αναγνωρίζει ως δημοκρατικό καθήκον να σέβεται τα άτομα με ειδικές ανάγκες ή της μειονότητες. Το σημερινό σχολείο είναι ανίκανο να υποστηρίζει όλους τους μαθητές.

- Ενημέρωση των παιδιών που φοιτούν στα συνηθισμένα δημοτικά σχολεία ώστε να δεχθούν χωρίς πρόβλημα τα παιδιά με ειδικές ανάγκες που θα ενταχθούν στις τάξεις τους.

- Αποδοχή του θεσμού της ένταξης από όλους τους εκπαιδευτικούς που εργάζονται όχι μόνο στα ειδικά άλλα και στα δημοτικά σχολεία.

- Τα παιδιά πρέπει να ενταχθούν σταδιακά και πρώτα απ όλα αυτά με τις μικρότερες δυσκολίες .

- Επιμόρφωση των δασκάλων των δημοτικών σχολείων πάνω σε θέματα που αφορούν τον θεσμό της ένταξης.

- Ενημέρωση των γονιών των κανονικών παιδιών πάνω στο θεσμό.

- Πλατιά ενημέρωση του κοινού

- Οργανωμένη πληροφόρηση των παιδιών με ειδικές ανάγκες για να αναγνωρίσουν και να δεχθούν τον θεσμό.

- Αποδοχή από την μεριά της κοινωνίας ώστε να ενταχθούν καλύτερα.

-Επιμόρφωση των διευθυντών των δημοτικών σχολείων ώστε να αποδεχθούν τον θεσμό.

- Κατάλληλη ενημέρωση όλων των παιδιών με ειδικές ανάγκες μπορούν να κατανοήσουν το λόγο της ένταξης τους.

- Υπερπήδηση ορισμένων ταμπού που δυσκολεύουν την εφαρμογή του θεσμού.

- Μη εφαρμογή του θεσμού  για όλες τις ομάδες των παιδιών με ειδικές ανάγκες.

- Παροχή κινήτρων στο δάσκαλο ειδικής αγωγής για να εργάζεται με ενθουσιασμό.

- Εξειδίκευση προσωπικού ώστε να είναι ικανό να εφαρμόζει με επιτυχία το θεσμό.

- Στελέχωση των δημοτικών σχολείων με κατάλληλο βοηθητικό προσωπικό.

- Στενότερη συνεργασία μεταξύ σχολείου-οικογενείας.

- Διεξαγωγή έρευνας για τη διαπίστωση της ετοιμότητας των γονιών, των δασκάλων και των μαθητών.

- Συνεχής παρακολούθηση των παιδιών που εντάσσονται για τυχόν αλλαγή των προγραμμάτων με βάση τις παρατηρήσεις που γίνονται.

- Στελέχωση των δημοτικών σχολείων με κατάλληλα καταρτισμένους δασκάλους ειδικής αγωγής.

- Τερματισμός των πειραματισμών που γίνονται στα σχολεία σχετικά με την εφαρμογή των θεσμών.

- Τοποθέτηση κατάλληλης στάσης των δασκάλων της ειδικής αγωγής απέναντι στους κανονικούς δασκάλους των δημοτικών σχολείων.

- Αξιολόγηση των δασκάλων ειδικής αγωγής ως ομάδας που ασχολείται με κοινό θέμα

- Αντιμετώπιση του οικονομικού παράγοντα.

-Άμεση παροχή βοήθειας στον εκπαιδευτικό τομέα σε παιδιά με ειδικές ανάγκες που βρίσκονται στο δημοτικό σχολείο.

- Τα παιδιά για τα οποία δεν μπορεί να τεθεί σε εφαρμογή ο θεσμός να φοιτούν σε ειδικά σχολεία.

- Ανταλλαγή απόψεων των παιδιών με ειδικές ανάγκες και των κανονικών παιδιών.

- Συνεχής ιατρική παρακολούθηση των παιδιών με ειδικές ανάγκες, ώστε να προλαμβάνεται μια τυχόν πάθηση.

- Δημιουργία πύρινων οπαδών της ένταξης σε κάθε δημοτικό σχολείο.

- Ευαισθητοποίηση οργανωμένων συνόλων, όπως οι σύνδεσμοι γονέων, οι διδασκαλικές οργανώσεις και οι πολιτιστικοί σύλλογοι

- Εφαρμογή του θεσμού σε όλα τα δημοτικά σχολεία.

- Καλλιέργεια ετοιμότητας, ωριμότητας, συνέπειας και θέληση των δασκάλων που θα αναλάβουν την εφαρμογή του θεσμού.

- Θέσπιση ειδικής νομοθεσίας που να προνοεί την εφαρμογή του θεσμού της ένταξης.

- Καταρτισμένος λεπτομερούς αναλυτικού προγράμματος στα δημοτικά σχολεία.

- Ανάπτυξη κοινής γραμμής απ ‘όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη σε ότι αφορά τον τρόπο εφαρμογής του θεσμού.

- Διαφοροποίηση της λειτουργίας των δημοτικών σχολείων και του χρόνου που αφιερώνεται στα διάφορα μαθήματα του αναλυτικού προγράμματος.

- Πειραματική εφαρμογή του θεσμού της ένταξης στα δημοτικά σχολεία.

- Κατάλληλος εξοπλισμός των δημοτικών σχολείων.

- Κατάλληλες κτιριακές εγκαταστάσεις.

- Ικανοποιητική στελέχωση των δημοτικών σχολείων με κατάλληλο εξειδικευμένο προσωπικό.

- Μείωση του αριθμού των παιδιών στις συνηθισμένες τάξεις του δημοτικού σχολείου.

- Δημιουργία τάξεων ένταξης σε όλα τα δημοτικά σχολεία.

- Καλλιέργεια ομαδικού πνεύματος μεταξύ των δασκάλων ειδικής αγωγής και των κανονικών δασκάλων.

ΑΝΔΡΕΑΣ Φ. ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ

ΕΠΙΤΙΜΟΣ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ, ΕΙΔΙΚΟΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΣ, ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΑΣ